E-woodproducts.nl werkt samen met WebwinkelKEUR: een overzicht van ons beoordelingssysteem en beleid.



We vinden het belangrijk dat reviews een zo goed mogelijk beeld geven over onze producten en service. Onze beoordelingen worden daarom, onpartijdig, beheerd door WebwinkelKeur.

Webwinkelkeur heeft maatregelen getroffen om de echtheid van reviews te garanderen. Welke maatregelen dit zijn lees je hier hieronder. 

Onze klanten worden niet beloond voor het schrijven van reviews. Er worden geen kortingen of andere cadeautjes gegeven.
 

Waarom het belangrijk is om de betrouwbaarheid van reviews te controleren


Bij WebwinkelKeur verzamelen hun leden ook reviews, waarmee WebwinkelKeur hun leden niet alleen op papier, maar ook in de praktijk controleert. Dit maakt het keurmerk uniek. Hoewel WebwinkelKeur haar best doet om alleen betrouwbare webwinkels aan te sluiten, is het altijd verstandig voor consumenten om niet alleen op het keurmerk te vertrouwen, maar ook de reviews te controleren. Dit kan gemakkelijk via de ledenpagina op WebwinkelKeur. Het controleren van de betrouwbaarheid van reviews helpt consumenten om een weloverwogen beslissing te maken bij het selecteren van een webwinkel en vermindert het risico op fraude of teleurstelling.


Keurmerk webwinkel  


Hoe WebwinkelKeur de betrouwbaarheid van reviews waarborgt


WebwinkelKeur hecht veel waarde aan reviews die een zo goed mogelijk beeld schetsen van haar leden. Klanten van WebwinkelKeur-leden krijgen daarom voor het plaatsen van een review een uitnodiging per e-mail. Deze uitnodiging wordt verzonden nadat een bestelling is afgerond. De reviews van deze klanten worden op de ledenpagina getoond als 'geverifieerde klant van ...'.

Daarnaast hebben klanten van WebwinkelKeur-leden ook de mogelijkheid om zonder uitnodiging een review te schrijven. Deze reviews zijn niet geverifieerd en worden op de ledenpagina getoond als 'klant van ...'.

WebwinkelKeur neemt verschillende maatregelen om de echtheid van reviews te garanderen. Zo moeten beoordelaars hun e-mailadres bevestigen, heeft de webwinkelier geen mogelijkheid om een review zelf aan te passen en worden alle reviews, zowel de negatieve als de positieve, geplaatst. Daarnaast heeft WebwinkelKeur een systeem om fake reviews te detecteren. Deze reviews worden na controle verwijderd. Als het vermoeden bestaat dat een review niet van een klant is, kan dit gemeld worden via een moderatieverzoek, waarop een onderzoek volgt.

Tot slot heeft WebwinkelKeur gebruikersvoorwaarden opgesteld voor reviews. Deze voorwaarden zijn te lezen op hun website. Door deze maatregelen te nemen, streeft WebwinkelKeur ernaar om reviews zo betrouwbaar mogelijk te maken.
 

Tips voor het lezen van reviews als consument


Als consument is het belangrijk om kritisch te zijn bij het lezen van reviews. Hier zijn enkele tips om een goed beeld te krijgen van de betrouwbaarheid van de webwinkel:
 
  1. Hoeveel reviews zijn er? Meerdere reviews zeggen meer dan enkele reviews. Als er veel reviews zijn, kun je een beter beeld krijgen van de ervaringen van andere klanten.
  2. Wanneer zijn de reviews geplaatst? Recente reviews zijn belangrijk, omdat deze een indicatie geven van de huidige situatie van de webwinkel. Reviews verzameld de laatste maanden zijn ook belangrijk omdat ze laten zien dat de webwinkel stabiel is.
  3. Hoe gaat het bedrijf om met klachten? Negatieve reviews zijn niet erg, omdat elk bedrijf wel eens een foutje maakt. Belangrijk is echter dat klachten serieus worden genomen en dat er een oplossing volgt. Door te kijken naar de manier waarop een webwinkel omgaat met negatieve reviews, krijg je een idee van de klantenservice van de webwinkel.

Controleer meerdere bronnen. Zoek bijvoorbeeld ook op de naam van de webshop via zoekmachines zoals Google en kijk of er meer ervaringen te vinden zijn. Op de ledenpagina van WebwinkelKeur wordt ook verwezen naar externe bronnen om de betrouwbaarheid van de webwinkel te beoordelen, als deze bekend zijn.

Door deze tips in acht te nemen, kun je als consument een beter beeld krijgen van de betrouwbaarheid van de webwinkel en voorkom je mogelijke teleurstellingen.
 

Wachttijd voor negatieve reviews



Negatieve reviews worden door ons systeem automatisch 14 dagen in quarantaine geplaatst, zodat de webwinkel de tijd heeft om een oplossing te bieden bij terechte klachten. Bij onterechte klachten kan de webwinkelier dit bij ons melden, zodat wij de echtheid van de beoordeling kunnen onderzoeken. Na 14 dagen wordt de beoordeling publiek geplaatst. In principe worden reviews niet verwijderd, tenzij er sprake is van grof taalgebruik of aantoonbaar onterechte reviews. We controleren alleen of de feiten juist zijn en geven de webwinkelier de mogelijkheid om te reageren op de beoordeling volgens onze gebruikersvoorwaarden.


Webwinkel Keurmerk


 

Verwijdering van reviews


Reviews worden in principe niet verwijderd, tenzij er sprake is van grof taalgebruik of wanneer de review aantoonbaar onterecht is, bijvoorbeeld als deze geschreven is door een concurrent of iemand die geen klant is. Er wordt niet gediscussieerd over gevoelens van klanten, enkel de feiten worden gecontroleerd. Webwinkeliers krijgen de mogelijkheid om te reageren op de beoordeling. De gebruikersvoorwaarden zijn hierin leidend.